Clake One byl jedním z našich prvních výrobků. Jedná se o systém spojky a zadní brzdy v jedné páčce, který nejdříve vystaví spojku a potom aktivuje zadní brzdu. Je určen jako doplnění k automatické spojce již namontované na motocyklu. Pro motocykl, kde není namontována automatická spojka (např. typu Rekluse), doporučujeme vybavit spíše systémem Clake Two nebo Clake Pro Lever.
Když začnete přitahovat páčku k řídítkům, nejprve se vystaví spojka a potom začne brzdit zadní brzda. Bod v pohybu páčky, kdy začne brzdit zadní brzda, je nastavitelný. Clake One je vybaven naším jedinečným systémem, který vyvažuje sílu potřebnou k vystavení spojky. Navíc je možné pomocí našich různě tvarovaných vaček systém ideálně nastavit pro různé motocykly a pro různé požadavky jezdců. Clake One je k dispozici buď v provedení pouze pro ruční provoz (nahradí kompletně váš pedál zadní brzdy, který můžete odstranit) nebo pro zdvojenou funkci (Dual control). To znamená, že brzdový pedál zůstane zachován a plně funkční. Můžete tak pro brzdění zadní brzdy kdykoliv použít buď páčku systému Clake One nebo brzdový pedál.
Všechny hlavní komponenty jsou obráběny na CNC strojích z vysoce kvalitních hliníkových slitin, a to včetně páčky, která je vyrobena z velmi pevné slitiny 6061. Navíc je sklopná, aby se zabránilo jejímu poškození. Systém Clake One je dodáván jako komplet se všemi hadičkami, kovovými koncovkami, těsnicími podložkami a vačkami pro montáž na motocykl.
Systém Dual Control
Záleží na vás, zda brzdový pedál odstraníte nebo jej na motocyklu zachováte. Pokud se rozhodnete ponechat si jej, můžete si objednat Clake One ve verzi Dual Control, která umožňuje plynule přecházet mezi brzděním zadního kola rukou nebo nohou. Popis systému níže na této stránce.
Často kladené otázky
Trvá dlouho, než se přizpůsobí Clake One?
Je Clake One snadno poškoditelná?
Je potřeba vynaložit velkou sílu k ovládání páčky spojky i zadní brzdy?
Mohu Clake One přemontovat na jiný motocykl?
Co mám dělat, pokud by mi standardní nastavení nevyhovovalo?
Mám malé ruce, bude pro mě Clake One vhodná?
Je obtížné Clake One namontovat?
Není Clake One příliš drahý na to, že můj motocykl nezrychlí?
Nemohu se rozhodnout, zda mi Clake One bude vyhovovat. Máte pro mě nějakou radu?
Systém Dual Control – zachování pedálu zadní brzdy
Všechny modely Clake One, Two a Prolever mají možnost pracovat v unikátním zdvojeném systému, který nabízí možnost plynulého přecházení z ručního na nožní ovládání zadní brzdy, a to při zachování konzistentního brzdného tlaku a dokonalého pocitu z jízdy.
Pokud plánujete používat ruční i nožní ovládání, tento systém je ideální jak z hlediska přechodu mezi režimy provozu, tak z hlediska prudkého brzdění i citlivosti.
Toho je dosaženo pomocí dvou samostatných hydraulických okruhů a jejich mechanického propojení. Maximálního brzdného výkonu je dosaženo hydraulickým okruhem, který přímo propojuje brzdovou pumpu Clake se zadním brzdovým třmenem. Oddělený hydraulický okruh propojuje standardní brzdovou pumpu ovládanou pedálem s pracovním válcem na pravé straně tělesa Clake. Tento píst pracovní pumpy tlačí přes válečkové ložisko a vahadlo na píst zadní brzdy v Clake One (viz obrázek).
Souprava Clake Dual Control se skládá z pracovního válce, který se našroubuje na těleso Clake, z hydraulické hadičky a potřebných šroubení.