Někteří jezdci si zvyknou téměř okamžitě, ale nejlepší výsledek přichází po několika hodinových nebo dvouhodinových jízdách rozložených do dvou dnů. Je to velmi podobné jízdě na kole, zadní brzda je ovládána levou rukou. Pro začátečníka je ovládání CLAKE daleko snazší, než by pro něj bylo ovládání normální samostatné spojkové páčky a brzdového pedálu. Navíc CLAKE nabízí začátečníkovi možnost mít pravou nohu na zemi a přitom ovládat zadní brzdu.
Ne, kromě „režimu couvnutí“ motocyklu dochází vždy k určitému překrývání mezi oběma režimy. Jezdec může snadno měnit stupeň překrytí mezi funkcí brzdy a spojky v závislosti na tom, v kterém místě páčku mačká. Je-li páčka stisknuta k řídítkům v místě nejblíže k ose motocyklu (zelená šipka), je spojka vystavena asi na 90% a další pohyb páčky aktivuje zadní brzdu. Je-li páčka stisknuta na vnějším okraji (červená šipka), je spojka před aktivací zadní brzdy vystavena pouze částečně.
Od tohoto okamžiku funguje CLAKE jako kluzná spojka, která poskytuje přiměřený stupeň brzdění motorem, ale pomáhá zabránit blokování zadního kola. Jezdec může také aktivovat funkci „couvnutí“, která se provádí stisknutím páčky směrem k ose motocyklu (modrá šipka), což způsobí úplné vystavení spojky. Tato funkce se používá v případě, že potřebujete s motocyklem couvnout, když motor běží nebo potřebujete „najít“ neutrál.
Ano. Když páčku postupně tisknete směrem k řídítkům, dochází k výrazné změně tlaku v páčce těsně před aktivací brzdy. Jezdci se rychle naučí, kolik pohybu páčky potřebují k dostatečnému vystavení spojky pro změnu převodového stupně nebo „proklouznutí“ spojky bez aktivace zadní brzdy. K dispozici je také funkce „úplného vystavení“ spojky (viz dotaz 2 výše).
CLAKE páčky byly testovány při trialových jízdách, motokrosu i při enduru po dobu několika let. Za tu dobu prodělali mnoho havárií, aniž by utrpěly vážné poškození. Je samozřejmě nemožné vyrobit cokoliv, co by bylo 100% odolné proti poškození. Ale u CLAKE jsme učinili maximum pro to, abychom toho dosáhli: Ovládací páčka se při nárazu vyklopí směrem ven a je vyrobena z velmi odolné slitiny hliníku třídy 6061. Tělo je také vyrobeno ze slitiny hliníku, ale v tomto případě třídy 7075, která je pevnější a méně pružná. CLAKE je také vybaven vnitřními teflonovými štítky, které chrání celou jednotku před prachem a nečistotami.
Obrázek ukazuje, jak se páčka CLAKE vyklopí, aby se zabránilo jejímu poškození.
Ano, ale je třeba namontovat hydraulickou konverzní sadu – tzn. hydraulický pracovní válec, který vystaví spojku při stisknutí páčky. Tato hydraulická konverzní sada je u nás k dispozici a v případě potřeby je dodávána s hydraulickým vedením a montážním úchytem.
Obrázek ukazuje hydraulickou konverzní sadu (její pracovní válec) namontovanou na CRF450R – 07
NE, pokud není hydraulicky ovládána. Pro zajištění stabilního provozu musí být CLAKE používána ve spojení s hydraulickým ovládáním. Není možné použít CLAKE s brzdami ovládanými lankem nebo táhlem.
Ne. Systém CLAKE je vybaven tzv. spojkovým „asistentem“, který snižuje sílu potřebnou k ovládání spojky. Což znamená, že veškerou činnost páčky lze provést jedním prstem.
Ano. Všechny funkce CLAKE, to znamená brzda, spojka a spojkový asistent jsou řízené profilovanými vačkami a tyto vačky lze snadno měnit tak, aby umožňovaly použití s různě velkými pumpami používanými na různých modelech a značkách motocyklů.
CLAKE jsou dodávány s vačkami, které byly vyladěny tak, aby vyhovovaly konkrétnímu modelu motocyklu, avšak různé styly jízdy někdy vyžadují odlišné nastavení. Například jezdec, který používá CLAKE pro supermotard nebo silniční závody, bude obvykle vyžadovat větší překrytí mezi brzdou a spojkou, než jezdec endura. Změna nastavení překrytí, citlivosti brzdy a citlivosti spojky může být dosažena výměnou vaček. K dispozici je více než 300 různých profilů. Při objednání CLAKE Pro Lever prosím specifikujte zamýšlené využití motocyklu a vaše jednotka CLAKE bude dodána s nastavením dle vašeho požadavku. Případně mohou být vačky dodatečně snadno vyměněny bez demontáže jednotky z motocyklu, a to za méně než 5 minut. Operace vyžaduje jen 2,5 mm imbusový klíč. Rádi vám poradíme při provádění změn nastavení. Klikněte
zde pro profilované vačky.
Ano. CLAKE je k dispozici s různým rozsahem páčky, což opět lze specifikovat při objednávce nebo dodatečně upravit pomocí výměny vaček
CLAKE se vyrábí v Austrálii v Melbourne, společností IMT Industries P/L. Společnost založil vynálezce a vývojář Owen Hutchison, který je zároveň většinovým vlastníkem. Díky tomu je veškerá kvalita a poskytované služby pod dohledem osoby, která může nejvíce ztratit, pokud zákazníci nebudou spokojeni.
Ne. Clake se dodává s opletenou hydraulickou brzdovou hadičkou dle modelu vašeho motocyklu. Jde jednoduše o demontáž stávajícího brzdového pedálu a brzdové hadičky, instalace nové hadičky, která je součástí CLAKE a odvzdušnění spojkového a brzdového systému.
Ano, CLAKE je poměrně drahá položka a máte pravdu, nezrychlí váš motocykl. Ale umožní vám jet rychleji. A co je snad ještě důležitější – bezpečněji. Je to velmi silné tvrzení, ale prostudujte si sekci výhod CLAKE na této webové stránce a přemýšlejte o tom.
Už jste někdy z těchto důvodů na motocyklu havarovali? Jaké škody utrpěl váš motocykl? Jaké zranění jste si způsobili? Já, Owen Hutchison, mohu bez nadsázky říci, že CLAKE mi během posledních 4 let nejen pomohl zlepšit styl jízdy, ale také mě zachránil před třemi vážnými nehodami a možná, že mi i v jednom případě zachránil život. Lidé jsou často ochotni utratit velké finanční prostředky při snaze zvýšit rychlost svého motocyklu. Ale ne vždy to znamená také zrychlení jejich jízdy.
Pokud vezmete v úvahu tyto argumenty, kvalitu konstrukce výrobku a skutečnost, že můžete CLAKE přemontovat z jednoho motocyklu na jiný, potom si myslím, že investice do CLAKE je vlastně velmi výhodná!